Netlife Research – Vinner av Halogens Karmapris 2012

Av 10.12.2012

4

Kjøkkenfesten er et lite fnugg i et tung snøfall av faglige diskusjoner på internett. Heldigvis er våre lesere og kommentatorer drivende dyktige, spennende, relevante, vakre, spissformulerte og de bidrar til økt digital forståelse blant norske virksomheter.

Les også Vinnere og nominerte til Kjøkkenfestens Prisbonansa 2012

Karmaprisen handler om de som bidrar

Karmaprisen er rett og slett at folk som deler og deltar i digitaldebatten, som bidrar til å  fremme digitale flaters egenart i offentligheten, deler ut priser til folk de mener gjør det sammen. Målet er at gjennom disse prisene at vi kan gi noe tilbake til dem som er så viktige for oss alle.

Vi ønsker å spre god karma i en bransje som blir stadig mer profesjonalisert, som får stadig større oppgaver og som hele tiden øker sitt omfang i det offentlige ordskifte. Nå er kanskje “karma” et belastet ord for noe, eller tvetydig for andre, men vi tror at navnet er ganske tydelig i hva vi håper å oppnå.

Heldigvis ville andre også dele ut karmapriser og her er de som ble delt ut på Kjøkkenfestens bursdagskalas 28 november 2012.

Ingeborg Volans Karmapris for menneskeliggjøring av offentlig sektor til Oslo Politidistrikt på Twitter

Henriette Høyer og Erik Eskedals Karmapris for Sharing is Caring til Astrid Valen-Utvik

Anita Krohn-Traaseths Karmapris for BBB – Bra Blogg for Bransjen (til DIFI – lenke kommer)

Henriette Hedløvs Karmapris for Åpenhet og mot i sosiale medier (til Elin Ørjasæter – lenke kommer)

Halogens Karmapris for knallbra tiltak for å fremme kunnskap om bruk av digitale flater

Vi er stolte av å kunne si at vi har gode konkurrenter. Dere gjør at vi alle blir flinkere og at kundene får bedre løsninger. Forhåpentligvis hever vi digitalnivået i norske virksomheter, og det er nettopp derfor vi ønsker å fremheve noen vi synes gjør en strålende jobb med å fremme kunnskap og innsikt om hvordan norske virksomheter kan benytte digitale flater.

Vi nominerte:

Making Waves

Et av de største selskapene innen digital kommunikasjon i Norge er også et av de selskapene som bidrar mest i det offentlige ordskiftet. Med sin egen blogg og Labs,  en rekke fagarrangementer og det glimrende nyhetsbrevet Bølgeskvulp, viser Making Waves at det går an å være både inspirerende, åpne og deltakende.

Making Waves topper hele festen med spesialutsending Johan Høgåsen – Hallesby som boltrer seg fritt i norske virksomheters egne internvideoer.

Netlife Research (vinner!!!)

Av alle argeste konkurrenter har ”grønnskollingene” i Netlife Research vært blant de argeste. Med deres aldeles strålende blogg, IAllEnkelhet, satte de tidlig standarden for hvordan blogging på virksomhetsnivå skulle gjøres. Bloggen er noe av det aller beste digitalnorge har å by på og sammen med det som kan være landets beste fagkonferanser, Webdagene og Intralife, er Netlife en bauta i miljøet.

Vi bukker ærbødigst for et selskap som har en blogg som har holdt det gående med godt, faglig innhold siden 14 februar 2002!

Gambit, Hill & Knowlton

Et av landets ledende PR-byråer er ikke gnien med kunnskapen. Gjennom den flotte bloggen Tankestue formidler de både innsikt og utsikt i en relevant kontekst. Noen av deres flinkeste folk er også blant de mest aktive på kurs- og konferansearenaen, deriblant Christian Kamhaug og Ingeborg Volan. Vi håper at flere inne PR og kommunikasjon følger Gambits eksempel!

 

 

Lillian Olsen

Innlegg

4 Kommentarer

  1. Netlife Research er suverene på mange områder, også når det kommer til karma og kunnskapsdeling. Sett med vestlandske øyne er Netlife kanskje de eneste som bidrar utenfor Oslo-gryta av de Oslo-lokaliserte selskapene i bransjen. Netlife ønsker kunder, samarbeidspartnere og konkurrenter velkommen til frokostseminarer også Stavanger.

    Prisen handler nok i stor grad om medier og sosiale medier. Også her er jeg i seng med Netlife og deres blogg iallenkelhet. De ansatte grønnskollingene er godt synlige og veldig aktive i alle sosiale medier, ikke minst på Facebook. Vi som ønsker oss en jobb i Netlife, men ikke vil bo i Oslo, kommer nærmere det grønne livet på Twitter.

    • Hei du, så bra at du er enig med oss i at Netlife fortjener karmaprisen! Generelt kan jeg si at hele bransjen er veldig Oslo-sentrert og det er selvsagt et problem både for oss og for kundesiden. Vi setter derfor pris på at Netlife engasjerer seg og deler både kunnskap og karma i flere deler av Norges langstrakte land.

      Dette arbeidet ønsker Halogen også å bli bedre på, vi starter derfor forsiktig opp med eget kontor i Stavanger fra 1. januar. Vår første designer lokalt i Stavanger er rekruttert og vi leter nå etter kontorer. Vi har som mål å være med og bidra sammen med Netlife i å øke fokus og miljø på design og UX i regionen.

      Ps. beklager sent svar, jeg har vært i Stavanger på jobb..

  2. Veldig hyggelig å få Karmapris av vår kjære konkurrent! @jarle Takk for sist og takk for fine ord!! @lillian Kult at dere satser i Stavanger. Se også sørover. Mye spennende som skjer på mitt gamle hjemsted Bryne :)

  3. Vi har jo allerede sett sørover med kontor i Berlin, Jostein! ;-) Når kommer det noen grønnsaker nedover på visitt?

Leave a Reply

*

Text formatting is available via select HTML. <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>