Lyst til å påvirke utviklingen innen profesjonell bruk av sosiale medier?
Fra Halogen 25 kommentarer
Jeg har fått det ærefulle oppdraget å lede Dataforeningens nye fagruppe for sosiale medier!
Bedrifter som ønsker å implementere sosiale medier / Web 2.0 som en del av forretningsstrategien står overfor mange utfordringer og ubesvarte spørsmål.
Jeg tror derfor det er lurt at denne faggruppa fokuserer på å løse utfordringene i et tverrfaglig fellesskap, og etablere formelle og uformelle møteplasser for erfaringsutveksling rundt blant annet markedsmuligheter i et ROI-perspektiv, juridiske implikasjoner, etikk og moral, datasikkerhet, organisasjonskultur og ledelse m.m.
Faggruppen bør representere en bredde innenfor områder som er listet opp under, men er åpen for andre forslag
- Marked og kommunikasjon
- Kundebehandling og service
- Intern samhandling, kultur og organisasjon
- Innovasjonsprosesser
- Teknologisk nyvinning
Det er også nødvendig med en miks av folk fra både kunde/bruker-siden og konsulent/rådgiversiden.
Har du lyst til å være med, eller kan du anbefale noen?
I god sosiale medieånd benytter jeg Kjøkkenfesten, Twitter og Linkedin til å rekruttere 6- 7 styremedlemmer (Dataforeningen-uttrykk :))
Har du lyst til å bidra, eller kjenner andre som vil være med å påvirke utviklingen innen profesjonell bruk av sosiale medier, legg ut navn og kontaktinfo i kommentarfeltet, eller send en mail til Edgar@dnd.no, eller henriette.hedlov@halogen.no
Jeg tror dette kan bli innmari spennende!