Henriette Hedløv

Retningslinjer for HalogenAS på Twitter

Digitale tjenester, Fra Halogen 15 kommentarer

Halogens  twitterkonto har til nå vært preget av tilfeldigheter. Tilfeldighetene ville også ha det til at de to med ansvaret for twitringa, har blitt gravide . Vi må derfor dele på ansvaret mellom oss som ikke er i permisjon i tiden som kommer.

Flere av oss har vært mest opptatt av å tvitre «på egenhånd» som de personene vi er. Personlig har jeg mer sansen for det enn å være til stede på vegne av selskapet, men etterhvert har vi likevel sett at kunder, konkurrenter og partnere og andre faktisk følger, og ønsker å følge Halogen på Twitter.

For at  vi skal holde en viss konsistens når flere medarbeidere twitrer fra samme konto, har vi utarbeidet et utkast til retningslinjer for tvitring fra @HalogenAS:

Hva

Twitring fra @HalogenAS skal reflektere Halogens identitet og sjel –  de gode opplevelsene og lønnsomhet. Vi skal dele vår kompetanse men minst like viktig er å være åpne for innspill fra omverdenen. Vi bør derfor benytte @halogenAS som et stort øre ut i verden gjennom å stille spørsmål og vise interesse for andres kompetanse, erfaringer og meninger,  i tillegg til å dele av våre egne.

Hvem?

Halogen har mange fagmiljøer, og @HalogenAS bør reflektere dette. Vi vil derfor tilstrebe å få en fra hvert fagområde til å være aktive @HalogenAS-twitrere og dele fra sine respektive fagområder.

Du skriver på vegne av Halogen

Før en HalogenAS-tweet bør du vurderer følgende:

Sjekkliste:

  • Bygger denne oppunder vår identitet?
  • Er dette Halogens mening eller bare min?
  • Bør jeg heller sende det fra min egen konto?
  • Bør jeg retweete på vegne av Halogen?
  • Pass på at ALLE henvendelser blir besvart
  • Ikke få angst av denne listen 🙂

Dette kan HalogenAS twitre om:

Relevante prosjekter, mennesker i Halogen, diskusjoner fra Kjøkkenfesten,  interne og eksterne aktiviteter og kurs

Dele relevante og kule lenker knyttet til de tingene vi jobber med til daglig

  • brukeropplevelser
  • strategi
  • optimalisering
  • applikasjoner
  • interaksjonsdesign
  • digital markedsføring og kommunikasjon
  • søkemotormarkedsføring
  • intranett
  • webanalyse
  • mobil
  • design
  • e-handel

Be om innspill på produkter og tjenester vi har utviklet

Du kan gjerne komme med egne holdninger og meninger, men de bør være i samsvar med det vi som halogenere er lever og ånder for;  de gode opplevelsene og lønnsomhet

HalogenAS skal ikke:

Ironisere over eller gjøre narr av:

  • Konkurrenter
  • Kunder/potensielle kunder
  • Offentlige personer eller andre personer
  • Spre politisk propaganda
  • Være en reklamekanal

Tone-of-voice

La deg også inspirere av Halogens «tone-of-voice» (blir også tydeligere på neste versjon av Halogen.no):

engasjerte, dristige/frekke/vågale, halogenfamilien, personlige og menneskelige (folk som snakker med folk), sympatiske, oppsiktsvekkende, humor og glimt i øyet, perfeksjonister, kvalitet, bevisste, verdensborgere, passe seriøst, selgende (ikke fluff), direkte, transparente, vi spiller med åpne kort, enkelt språk, vi får fram det vi vil ha sagt – også kompliserte ting fremstiller vi enkelt

Henger dette på greip?