Årets Analytiker 2013 – en stillingsannonse

Eivind Savio

Årets Analytiker 2013 – en stillingsannonse

Digitale tjenester En kommentar

Analyse i digitale flater handler mer om ekte analyse enn Google Analytics! Det handler om forstå virksomheter og hva det er som gjør at de lykkes eller feiler og om å bruke tallene til å forklare virkeligheten.

Vi i Halogen bruker analyse for å utgjøre en forskjell og er opptatt av å levere konkret verdiskaping til våre kunder. Årets Analytiker er altså både strategisk og praktisk. Vi håper at du har lyst til å jobbe med oss!

Digital analyse trenger deg

Vi er ett av landets eldste og mest respekterte webanalysemiljøer. Vi søker deg som er sulten på faglig utvikling og liker å dele kunnskapen din. Kanskje har du jobbet mye med webanalyse før, kjenner irrgangene i oppsettet av Webtrends og Google Analytics og ønsker å ta et steg videre? Eller kanskje du er en digitalt anlagt blåruss med inngående forretningsforståelse og respekt for tall? I alle tilfeller ønsker vi å jobbe med folk som kan noe vi ikke kan. Eller de som er flinkere enn oss.

Dine arbeidsoppgaver

Altså, her har vi ikke hele bildet. Vi ser etter en person som kan være med å prege sin egen hverdag og prege analyseavdelingen og Halogen. Det er altså opp til deg hvordan dette spiller seg ut. Her er likevel noen av de oppgavene vi tenker at du kommer til å ha:

  • Lage rapporter ut fra ulike analyseverktøy på kunders tiltak i digitale flater – i all hovedsak dreier dette seg om Google Analytics, Webtrends, Facebook Insights og annet verktøysnadder.
  • Samarbeide med våre fagmiljøer innen kommunikasjon og design. Vi lager massevis av digitale løsninger og analysegjengen er med!
  • Gi konkrete råd og anbefalinger til kunder på grunnlag av analysen – det kan være forbedringer i grensesnittet eller endringer i trafikkstrømmer

Dine egenskaper

Foruten å være trivelig, kul og grei leter vi etter folk som kan ta oss et steg videre. Du må altså være ambisiøs, faglig drevet og ha evnen til å se helheten i en hverdag som noen ganger er preget av små detaljer. Du må like å samarbeide på kryss og tvers av fagområder og så er det greit om du liker å snakke med kunder om ting som betyr noe.

Alder, kjønn, dialekt og hvilket fotballag du heier på (eller hater fotball) er helt irrelevant. Vi har, og trenger flere, flinke fagfolk i alle former og fasonger.

Hos oss får du leke med noen av kongerikets flinkeste innen servicedesign, sosiale medier, informasjonsarkitektur, målgruppesegmentering og andre spennende fagområder.

Er du vår nye analytiker?

Send oss en CV og noen ord om deg selv!

Send til meg på eivind.savio (hos) halogen.no

OBS: tidlig fredag morgen reiser jeg på Google Analytics Partners Seminar og blir borte ei ukes tid. Du kan altså ikke vente deg umiddelbar respons siden jeg er opptatt med å lære om det siste og viktigste fra analyseverktøygiganten. Dag og natt.

Hvis du lurer på noe som ikke kan vente sender du e-post til kollega Jørgen Helland på jorgen.helland(hos)halogen.no.